Försäljning, uthyrning och kalibrering

Mer än bara test- och mätinstrument

 
Köp, hyr och kalibrera dina instrument hos oss!
Ett brett sortiment av test- och mätinstrument som t.ex. oscilloskop, generatorer, multimetrar, strömtänger, energianalysatorer och tillbehör m.m.
Vi brinner för att erbjuda det bästa inom test- och mätinstrument. Välkommen!
Läs mer om våra tjänster »
 
 

Produkter

 
 

Aktuellt

Vi söker en order/inköpsadministratör till kontoret i centrala Nyköping!
Show news
Kom och besök oss på Elfack mässan 7-10 maj i Göteborg!
Show news
Nya arbiträra, fläktlösa generatorer från Rigol med topprestanda till lågt ...
Show news
Se fler nyheter   


Följ oss
på LinkedIn
 
 
HemLediga jobb

Order/inköpsadministratör

  • Har du erfarenhet av orderhantering och brinner för administration och struktur?
  • Vill du arbeta tillsammans med härliga kollegor inom ett teknikföretag?
  • Då kan nog det här vara drömjobbet för dig!.

Arbetsuppgifter:

Vi söker nu en order/inköpsadministratör till vårt kontor i centrala Nyköping.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att självständigt ansvara för hela leveransprocessen från order-, lager till fakturering vilket huvudsakligen innebär arbetsuppgifter såsom:
  • Ta emot och hantera inkommande beställningar
  • Inköp av varor och tjänster, import och export
  • Upprättande av frakthandlingar
  • Planering av frakter och leveranser
  • Hantering av kreditbedömningar samt kalibrering, service och reparationsärenden
  • Kontering av leverantörsfakturor
  • Viss kund- och leverantörskontakt via mail och telefon
Din profil:

Vi söker dig som har en ekonomisk gymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper tillförskaffade från arbetslivet.

Vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet av att arbeta med inköp och administration samt import- och exportärenden.

För att trivas i rollen gillar du att ha varierande arbetsuppgifter och kan lätt växla mellan uppgifterna utan att tappa kvaliteten i arbetet.

Som person är du noggrann, kommunikativ och har en förmåga att se dina arbetsuppgifter ur ett helhetsperspektiv.

Vidare är du van med siffror och fakturering och har god kännedom av de ekonomiska begreppen.

Viktigt att du har erfarenheten av att arbeta strukturerat och självständigt där du vågar ta ägarskap för frågor samt lösa problem.

Vidare är du en engagerad lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra och anpassa dig till olika situationer.

Du har:
  • Erfarenhet av MS Office paketet
  • God datavana
  • Goda kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift meriterande
  • Erfarenhet av bokföring
  • Erfarenhet av Visma administration 2000
  • B-körkort
Övrig information:

Arbetstider
: Dagtid, 8.00-17.00
Tjänstgöringsort: Nyköping
Omfattning: 100%

Intresserad?

I denna rekrytering samarbetar Instrumentcenter Sweden AB med OnePartnerGroup.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så länge annonsen finns publicerad tar vi emot ansökningar.

Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig till Viktoria Martinsson, Rekryteringskonsult viktoria.martinsson@onepartnergroup.se

Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag: 2019-04-22
 
 
Instrumentcenter Sweden AB, Box 233, 611 25 Nyköping - Sweden. | Tel: 0155-26 70 30
Leveransadress: Folkungavägen 4, 611 34 Nyköping
E-post: info@instrumentcenter.se